Daar zitten we weer bij elkaar aan tafel, 3 tieners (15,16 en 17) en ikzelf.
Twee weken geleden hadden we een sessie over zelfwaardering waarbij ze zichzelf respectievelijk een -1, 3 en 5 gaven (van 10). Het vinden van kwaliteiten voor zichzelf vonden ze mega moeilijk, maar ze hadden totaal geen moeite om elkaar een paar prachtige kwaliteiten toe te kennen en deze hardop op te lezen voor elkaar (en wat zag je degene voor wie dit was glunderen!).
Een van de jongeren maakt ook meteen de link naar de oefening van de eerste sessie, waarbij het duidelijk werd hoe iedereen anders naar een situatie kijkt en je dus nooit weet hoe iemand denkt en/of wat de ander opvalt; “Jij zegt dat je alleen maar met jezelf bezig bent vaak en geen goede vriendin bent, maar ik vind juist dat je elke keer ontzettend met mij mee denkt en mij helpt als ik iets lastig vind”. Fantastisch dit ervarend leren en als ze dit ook kunnen koppelen.